ΒΟΛΟΣ «Στόχος να αναπτύξουμε το λιμάνι» Δήλωσε ο νέος Πρόεδρος του ΟΛΒ, Θρασύβουλος Σταυριδόπουλος

ΒΟΛΟΣ «Στόχος να αναπτύξουμε το λιμάνι» Δήλωσε ο νέος Πρόεδρος του ΟΛΒ, Θρασύβουλος Σταυριδόπουλος



Τα πρώτα πλάνα του για να βγει από την αφάνεια και τη στασιμότητα το λιμάνι του Βόλου, με μεγαλύτερη ανάπτυξη, παρουσίασε ο νέος πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Βόλου Θρασύβουλος Σταυριδόπουλος, στην πρώτη εκ βαθέων συνέντευξη που παραχώρησε στο «Ράδιο Ένα 102,5». Ο πρόεδρος του Οργανισμού μίλησε για τις μεγάλες προοπτικές του λιμανιού, για τη συνύπαρξη εμπορικού και τουριστικού τομέα, για τη δημιουργία γραμμής Βόλου- Σμύρνης καθώς και για τη χωροθέτηση μαρίνας σκαφών στο λιμάνι.
Ο κ. Θρασύβουλος Σταυριδόπουλος, αποστρατεύθηκε με το βαθμό του Υποναύαρχου από το Λιμενικό Σώμα και υπήρξε στενός συνεργάτης του υπουργού Ναυτιλίας κ. Θοδωρή Δρίτσα (στη προηγούμενη κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ) και έχει βαθιές προσφυγικές ρίζες από τη Σμύρνη, καθότι μεγάλωσε στην προσφυγική περιοχή της Νέας Φιλαδέλφειας στην Αθήνα.
Μιλώντας για το τι τον συνδέει με την περιοχή ανέφερε ότι «ο Βόλος είναι μια πόλη που μου άρεσε, έτυχε να έχω καλούς φίλους και την επισκέπτομαι από φοιτητής, τη γνωρίζω πολύ καλά όπως και το Πήλιο. Επίσης επισκέφθηκα το Βόλο ως ανώτερος αξιωματικός και ως επόπτης λιμενικών υποδομών και λιμενικής πολιτικής».

Δεν επιδιώκεται η ιδιωτικοποίηση
Με το παλιότερο μνημόνιο, τόνισε και οι 12 Οργανισμοί Λιμένων της χώρας επρόκειτο να ιδιωτικοποιηθούν. Στη νέα συμφωνία η υποχρέωση αυτή αφορά τους Οργανισμούς Λιμένος Πειραιά και Θεσσαλονίκης. Η δημόσια περιουσία των άλλων λιμανιών έχει μεταφερθεί στο ΤΑΙΠΕΔ, που, με βάση τη συμφωνία, δεν επιδιώκει την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού του Βόλου.
Τα λιμάνια αποτελούν κρατική γη, οι υποδομές τους είναι περιουσία του Δημοσίου και δεν μπορούν να πωληθούν, αλλά μπορούν να προχωρήσουν σε ιδιωτικοποίηση των δικαιωμάτων χρήσης εκμετάλλευσης, σημείωσε ο πρόεδρος του ΟΛΒ.
Όπως ανέφερε, το Δ.Σ. του ΟΛΒ, σε συνεργασία με το ΤΑΙΠΕΔ που είναι ουσιαστικά ο ιδιοκτήτης του λιμανιού, θα συνεργαστούμε «με σκοπό να πετύχουμε αυτό που μας ζήτησε ο υπουργός Ναυτιλίας κ. Δρίτσας για να αναπτύξουμε το λιμάνι, όσο καλύτερα μπορούμε».

Έχει προοπτικές το λιμάνι του Βόλου

Ο κ. Σταυριδόπουλος δήλωσε ότι μπήκε στη βάση του Επιμελητηρίου Μαγνησίας και διαπίστωσε ότι υπάρχουν πάνω από 200 εξαγωγικές επιχειρήσεις με τις οποίες ο ΟΛΒ πρέπει να έρθει σε άμεση επαφή, για να διαπιστώσει από που προωθούν τα προϊόντα τους και αν μπορούν να συνεργαστούν βελτιώνοντας τις υπηρεσίες του λιμανιού.
Στον Πειραιά, είπε, υπάρχουν 5 ή 6 κοινότητες πλοιοκτητών, που αποτελούν τη ναυτιλιακή ενότητα, με την οποία πρέπει να συζητήσουμε ως ΟΛΒ και να αναζητηθούν τρόποι για να αυξηθεί η κίνηση των πλοίων τους, τόνισε.
Όπως εξήγησε, το λιμάνι του Βόλου είναι γεωστρατηγικά στο κέντρο ανάμεσα στα δύο μεγαλύτερα λιμάνια της χώρας, σε μια μικρή απόσταση από τα νησιά των Σποράδων και του Αιγαίου, βρίσκεται στη διασταύρωση με την εθνική οδό και έχει δυνατότητες σύνδεσης με την Εγνατία Οδό. Όταν έχεις όλα αυτά τα δεδομένα καθώς και τη σύνδεση του λιμανιού με τον σιδηρόδρομο, τότε υπάρχουν τεράστιες προοπτικές ανάπτυξης, σημείωσε ο κ. Σταυριδόπουλος.

Συνύπαρξη δραστηριοτήτων
Ο πρόεδρος του ΟΛΒ δήλωσε ότι μπορούν να συνυπάρξουν στο λιμάνι οι τουριστικές και εμπορικές δραστηριότητες, αναφέροντας ότι το λιμάνι δεν είναι μονοδιάστατος χώρος.
Πρόσθεσε δε, ότι ο Βόλος διαθέτει ένα λιμάνι που βρίσκεται σε μια μεγάλη λιμενολεκάνη, με τεράστιο χερσαίο βάθος, με αναπτυξιακές δυνατότητες. «Έχουμε ένα Πήλιο και μια Θεσσαλία που παράγουν, δύο Βιομηχανικές Ζώνες στο Βόλο και μια στη Λάρισα». Ο κ. Σταυριδόπουλος ανέφερε ότι πρόθεσή του είναι να συνεργαστεί με την Περιφέρεια Θεσσαλίας, το Δήμο Βόλου, το Πανεπιστήμιο, με το Επιμελητήριο, με μεγάλες ναυτιλιακές εταιρίες του Πειραιά, ώστε, με βάση έναν σχεδιασμό, «να δούμε τι το καλύτερο μπορούμε να κάνουμε».

Ζητούμενο να συγκλίνουμε με την κοινωνία
Όπως ανέφερε, το λιμάνι του Βόλου οφείλει να είναι το λιμάνι της Θεσσαλίας και πρόσθεσε ότι αυτό που έχει σημασία είναι τι δυνατότητες υπάρχουν σήμερα και πως μπορούμε να συγκλίνουμε με την κοινωνία και τους οικονομικούς παράγοντες και με τον γενικότερο σχεδιασμό της Περιφέρειας.
Για το θέμα της μεταφοράς του σκραπ, τόνισε ότι υπάρχει σκέψη για τη μεταφορά του στη Χαλυβουργία με τρένο και όχι με φορτηγά αυτοκίνητα, αλλά ανέφερε ότι αυτό θα το προσδιορίσει η αγορά. Αναφορικά με τον μηχανολογικό εξοπλισμό, εκτίμησε ότι είναι παλιός, αλλά ο πρόεδρος είπε ότι μπορούν να γίνουν πράγματα με συνέργειες, για να εξευρεθούν λύσεις.

Η γραμμή Σμύρνης – Βόλου
Ο κ. Σταυριδόπουλος χαρακτήρισε εξαιρετικά σημαντική την ακτοπλοϊκή γραμμή Βόλου – Σμύρνης, για το Βόλο και τη λιμενική ανάπτυξη, εκτιμώντας ότι είναι ώριμη η εποχή. Εξέφρασε παράλληλα την ικανοποίησή του, που το θέμα αναδείχτηκε λίγες μέρες πριν αναλάβει τα καθήκοντά του. «Η κίνηση αυτή του απερχόμενου προέδρου κ. Πρίγκου, μας ανοίγει το θέμα, στο νέο Δ.Σ. του ΟΛΒ για να το εξετάσουμε», σημείωσε.
Όπως ανέφερε, οι ανάγκες υπάρχουν. Η Τουρκία έχει κάποιες ανάγκες στον τομέα των μεταφορών «κι εμείς μπορούμε να λειτουργήσουμε ως ο κόμβος των προϊόντων της». Ο πρόεδρος του ΟΛΒ δεσμεύτηκε ότι θα μιλήσει άμεσα με τους ανθρώπους που πρέπει, τόσο στην περιοχή, όσο και στη Σμύρνη και σημείωσε ότι τόσο ο υπουργός Ναυτιλίας, όσο και το ΤΑΙΠΕΔ συμφωνούν ότι πρέπει αυτά τα πράγματα να προχωρούν.

Για την κρουαζιέρα
Αναφορικά με την κρουαζιέρα, ο Βόλος έχει τη δυνατότητα να αυξήσει τις αφίξεις, σημείωσε ο πρόεδρος του ΟΛΒ και ξεκαθάρισε ότι πρέπει να αρθεί να αρθεί η παρεξήγηση που υπάρχει στην κοινωνία του Βόλου ότι τα κρουαζιερόπλοια ελλιμενίζονται δίπλα στο σκραπ.
Πρόσθεσε δε, ότι υπάρχουν λύσεις που βρίσκονται ήδη υπό σκέψη, για το πως θα εξυπηρετηθεί καλύτερα ο επιβάτης του κρουαζιερόπλοιου ώστε να φτάνει άνετα, γρήγορα και ποιοτικά, στην πόλη, για να την δει και να καταναλώσει.

Θα προχωρήσει η μαρίνα σκαφών
Ο Θρασύβουλος Σταυριδόπουλος δεσμεύτηκε ότι θα προχωρήσει το θέμα της κατασκευής μαρίνας σκαφών στο λιμάνι, λέγοντας ότι δεν είναι δυνατόν μια υπέροχη Μαγνησία με τον Παγασητικό, τα νησιά των Σποράδων και το Πήλιο, να μη διαθέτει μαρίνα.
Ο πρόεδρος του ΟΛΒ ανέφερε ότι είναι ευτυχές το γεγονός ότι ο Οργανισμός έχει έναν σεβαστό αριθμό υπαλλήλων οι οποίοι έχουν γνώσεις, εμπειρία και διάθεση για δουλειά. Η υπηρεσία τόνισε, έχει σκέψεις να επεξεργαστεί κάποια πράγματα και πρόσθεσε ότι η χωροθέτηση της μαρίνας θα προχωρήσει.
Τέλος, εκτίμησε ότι η μαρίνα μπορεί να συνδυαστικό ρόλο με το αεροδρόμιο και να εξυπηρετήσει τους τουρίστες από Ευρωπαϊκές χώρες, που θα έρχονται αεροπορικώς και θα έχουν το σκάφος τους στη μαρίνα, ή θα νοικιάζουν ένα.

magnesianews.gr